Det är något speciellt

Nu tänkte jag ännu en gång börja med att skriva om vädret. Det har fortfarande inte bestämt sig för hur det ska ha det. Det växlar hela tiden. Visste ni förresten att det är en av de vanligaste samtalsämnena här uppåt norden, att prata om vädret? Nere i t.ex. Spanien finns det ju inte så mycket att prata om när det gäller vädret. Det är ju sig likt hela tiden. Men inte här uppe. Det växlar snabbare än man hinner byta till bikini och få ut solstolen. Inte så konstigt heller om man tänker efter att vi pratar så mkt om vädret, det är ju det enda som växlar. Allt annat känns som att det är sig likt.

Har suttit och tittat på bilder från Thailand idag. Jag längtar faktiskt tillbaka! Allt är så lugnt och skönt där och man har inga måsten. Inte för att jag känner att jag har så många just nu heller, men iaf. Värmen, det saknar jag. Den där sköna känslan att vakna på morgonen och se hur solen lyser in genom fönstret och höra vågornas brus. Kan det bli så mkt bättre? Det enda jag inte saknar är alla dessa timmar man lägger ner på att smöra in sig. Särskilt jag lägger ner väldigt mkt tid på det. Men allt annat saknar jag!

Men när man varit utomlands en tid så uppskattar man verkligen Sverige på ett helt annat sätt. Hur fint det är egentligen. När väl vädret är på ens sida. Det är ju riktigt fint. Jag har fått för mig att himlen har en helt annat blå färg här hemma och att allt det gröna är så mkt grönare. Det är så vackert. Något speciellt helt enkelt!



Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0