Nationaldagsfirande i Stockholm

Igår var det Sveriges nationaldag och den firade jag i Stockholm. Det bestämde jag i onsdags, men det gick ju bra ändå. Jag kom ju dit, haha. Shirley, Sonja och Sanna skulle vara med på en konsert vid Skeppsbron som senare på kvällen skulle sändas på svt1. Dit begav vi oss, Natalie och jag. Men först gick vi lite på stan och jag köpte en bikiniöverdel.

Vid halv 2 tiden gick vi ner till Skeppsbron i det mycket kalla vädret. Vi satte oss där och väntade på Anna och kollade på lite rep inför kvällen. Rätt som det var kom det förbi två tjejer jag känner igen, Sonja och Sanna. Det gick inte att missa de. De är längre än de flesta sen plus höga klackar. De syns, så är det bara, haha.

Lite senare var det dags att repa sista nr:et på konserten och då skulle alla artister vara med. Så självklart kom Shirley, Sonja och Sanna ut på scenen då. Jag vet inte om Shirley såg mig då, men det såg ut som det. Fick inte speciellt mycket bra bilder såg jag när jag tittade igenom de förut. Det var så kallt att jag skakade, så många av bilderna blev väldigt suddiga. 


Senare repade de också det bara de skulle sjunga. Så fint det var alltså. Astrid Lindgrens sånger, det är ju verkligen sommar. Tog lite bilder då också. Fick två fina bilder, en på Shirley och en på Sanna. Då hade också Anna kommit :)

 

När de repat det så gick vi till McD vid slussen för att värma oss. Det var så otroligt kallt! Jag frös så otroligt och man uppskattade verkligen värmen inne på McD då. Kissnödig hade man blivit också så det gjorde vi någonting åt när vi ändå var där. Vi satt där ett tag och pratade och Natalie och jag delade på en muffin och Anna köpte en kanelbulle. Intressant va?

Vi gick tillbaka en stund senare och gick då runt vid slottet och pratade och försökte hålla värmen. Det var inte lika kallt ute nu, men fortfarande ingen direkt värme. Riktigt svenskt sommar väder. Anna åkte sen vidare till sin klassmiddag som hon skulle på och jag och Natalie gick tillbaka till scenen. Vi hann inte mer än ställa oss där innan Shirley, Sonja och Sanna kom och gick förbi. Shirley hade verkligen fått upp farten när hon gick vid oss och Sonja blev stoppad av de bredvid oss och jag försökte få kontakt med Shirley. Först sa hon bara hej och gick förbi för hon såg inte alls vem det var. Så jag "ropade" igen och då kände hon igen rösten och vände sig om och såg mig. Hon blev jätteglad och jag fick en kram. De hade bråttom iväg sen för konserten skulle börja om bara några minuter så det var dags att fixa det sista så vi pratade bara lite snabbt och sen gick hon.

De var så fina på scenen och de trotsade det kalla vädret och hade somriga fina kläder på sig. De sjöng minst lika fint den här gången och jag fick några fina bilder på de. Men jag hade börjat frysa riktigt ordentligt igen då så mer än hälften av alla kort jag tagit är suddiga. Sen stod ju inte de helt stilla heller hela tiden ;)



När hela konserten var slut så hade Shirley bråttom iväg för att hennes lilla bebis satt och vänta i en taxi på henne. Men jag fick en kram och en väldigt snabb pratstund och sen var hon iväg. Sonja och Sanna fick jag däremot med på bild men sen gick jag och Natalie för vi frös så otroligt.

 

Trots vädret hade jag en jättebra dag!
Tack alla som gjorde denna dag toppen bra!
Ni är guld värda <3

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack detsamma!! Det var ju ett tag sedan sist.. :)

Hoppas ni hade det skönt på donken och att hemresan gick bra. :)

Puss

2009-06-08 @ 00:06:33
URL: http://cardil.blogg.se/
Postat av: Maria

Hejsan igen! Vad kul för dig!!!=)

2009-06-08 @ 10:42:20
Postat av: Jonas

Hej!



Vad kul att du fick träffa Shirley, jag har träffat henne några gånger på olika evenemang. Har tom. 2 bilder på henne och mig

2009-06-10 @ 11:37:07
URL: http://jonte85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0