"Då är det illa"

Våren varade kort. Idag är det full snöstorm igen. Tänk att vädret kan växla så. Det får iaf mig att bli lite orolig över allt med växthuseffekten och allt. Vi får se gång på gång vad vi ställer till med, men ändå verkar vi inte fatta. Jag kan verkligen inte påstå att jag själv är bättre, för det är jag verkligen inte. Men man får sig en liten tankeställare.

Idag när vi hade slutat och kommer ut i ovädret var det näst intill omöjligt att gå upp rätt och kolla rakt fram. Det snöade så kraftigt att man fick verkligen allt i ögonen om man kollade upp. Vi lyckades ta oss till busshållsplatsen iaf, där alla stod och trängdes i busskuren. Vi tryckte oss in vi med för vädret var ju inte trevligt någonstans.
Väl uppe på järntorget började jag och Natalie diskutera vädret:

Natalie: Det snöar så himla konstigt
Anna: Jaa det snöar liksom inte uppifrån och ner eller ens från sida till sida. Det är bara en enda stor röra
N: Jaa, helt konstigt.
A: Så snöar det in i busskuren också.
N: Då är det illa

HAHAHAHA, som jag skrattade åt Natalies sista kommentar. Folk som snappade upp vårat samtal måste tänkt "Vilket ilandsproblem", och lite så var det ju faktiskt också.

Nu när vinter har återvänt så jag inte jag någon lust att lämna huset igen. Filip ville hitta på nått, men då får han komma hit. Som vanligt, haha. Men han har det mkt bättre. Han behöver inte vänta på någon buss i snöstormen, han har ju bil.

Hoppas ni har lite bättre väder, men jag tror tyvärr att större delen av Sverige har ungefär samma väder som här. Synd, jag som hade förberett mig på riktigt vår nu!

Pusshej!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ni är inte ensamma om att ha snö hos er. Fast vi hade inget snö oväder, tack och lov:) Jag som var så glad att våren var här, haha:P

2009-03-27 @ 18:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0