Jag hittade ett rum

Sista praktikdagen idag. Allt gick jättebra och vi hade hela sex st barn. Visst låter det stressigt på en avdelning som i vanliga fall är 21 st? Man får ju akta så man inte jobbar ihjäl sig alltså, haha. De fick mina välbakta chokladbollar, men de var inte så uppskattade som jag trodde. Kan ha något med och göra att de tryckt i sig pizza precis innan också. Men det gör inget för mig. Då finns det kvar ett helt gäng till mig, Filip, Johan och My tills ikväll.

Har precis städat klart mitt rum, och vet ni vad, jag hittade faktiskt ett rum där under all bråte. Det kunde man inte tro, men så är det. Så just nu håller jag på och tvättar för att ha något att sätta på mig nästa vecka. Det vore ju rätt trevligt faktiskt. Men för tillfället så är det sängkläderna som ligger och rullar runt i tvättmaskinen. Tänk så duktig var jag så jag till och med tvättar mina sängkläder. Det sker under ibland ;)

När som helst lär Johan och My droppa in här. Det kan tas ganska bokstavligt talat faktiskt eftersom vi har ungefär 1 meter snö utanför fönstret och en temperatur på +1 grad ute. Jag bara väntar på att antingen något av taken runtomkring rasar ihop eller att det börjar rinna in vatten. En meter kramsnö/slask väger ändå en hel del. Men med tanke på graderna lär det inte vara en meter snö imorgon när vi vaknar. Underbart om ni frågar mig. Det närmar sig vår, ÄNTLIGEN!

Kommentarer
Postat av: emma

praoade du på förskola?

2010-02-26 @ 18:44:50
URL: http://styleby.blogg.se/
Postat av: Karin

verkligen jag gillar att städa:) och älskar att ha fint, kanske syns hehe, men hinner aldrig på vardagarna

2010-02-26 @ 20:49:12
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Emma - Fotoblogg & Lite av varje

hej sötnos!

Allt bra med dig idag? :)



Jag har i min blogg, nånting som heter "Dagens fråga" och det skulle vara jätte roligt om du ville vara med och svara på denna fråga som är för idag; "Om du fick ge en kändis - vem som helst

en käftsmäll, vem skulle det ha varit och varför?" :)



Puss!

2010-02-26 @ 21:35:29
URL: http://emmaeriicajwonderland.webblogg.se/
Postat av: Ida

Chokladbollar som är så gott! Du kan skicka över några som blev över till mig ;)

Hoppas verkligen taken klarar sig från ras eller vattenläckage. Skulle bli helt förtvivlad om mitt rasade in :/

2010-02-26 @ 23:24:55
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0