Den bästa kvällen i mitt liv

Lyckan är verkligen total. Jag hade verkligen en helt underbar kväll på Mosebacke i onsdags. Jag kan nog utan att överdriva ett dugg säga att det där var en av det allra bästa kvällarna i mitt liv. Just nu slår det nog allt med hästlängder, men man ska aldrig säga aldrig. Det kanske går att slå det här med.

Det blev en hel kväll med Shirley, vilket betyder att det finns massor att berätta. Men jag inser ju själv att ska jag berätta allt så kommer det här inlägget aldrig ta slut, haha. Dessutom finns det saker jag nog vill ha för mig själv också.

Spelningen var helt fantastisk. Blandningen av hennes vackra röst som sjunger underbara låtar och hennes spontana humor är bara så rätt. Det slår liksom inte fel. Jag kom på mig själv med att stå och hålla andan flera ggr. Förstår ni magin då? Så otroligt bra! Som grädden på moset så sjöng hon en låt som jag hade frågat om hon inte kunde sjunga, "Den långsamma blomman". Ni hajar glädjen?

Efter spelningen blev det blandningar hej vilt. Prat, sång, drinkar, glädje, förvåning, ja det mesta fick plats under denna kväll. Fick reda på en hel del nya saker om vår rödhåriga positiva sångfågel. Eller ska jag säga partypingla? Drömmar gick i uppfyllelse och jag vet inte hur jag ska förklara allt med ord. Det enda som kan komma i närheten av en förklaring är att det här helt klart är en av de bästa dagarna i mitt liv!

Tack Shirley för att du är. Du anar inte vad allt du gör betyder för mig. Du anar verkligen inte. Du är bäst verkligen! Det går inte att beskriva det bättre.

Tänkte jag skulle bjuda på en låt som jag blivit förälskad i nu. Shirley sjöng den både förra gången på Mosebacke och i onsdags och nu är jag fast. Den är så himla fin.



Nu har ni någonting att lyssna på medans ni väntar på att få se lite bilder. Det kan tyvärr ta en liten stund den här gången. Men jag lovar att ni kommer få se bilder, som vanligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0