Är huvudet dumt får kroppen lida

Just nu kan listan bli lång under den här rubriken, men väljer att berätta om de senaste...

Mitt projektarbete skulle lämnas in senast idag och detta har gjort att denna veckan har jag inte gjort något annat än mitt projektarbete. Lyckades få hjälp av min kompis Josefin att måla en framsida som blev hur bra som helst. Så igår när jag åkte hem från skolan glömde jag ju såklart bilden i skåpet. Detta kom jag dock inte på förrän jag kommit hem. Som om inte det var nog så slutade jag vid 16, och då fick vi sluta tidigare, och jag hade världens huvudvärk. Så väl hemma när jag insett att jag glömt bilden fick jag sätta mig på cykeln igen, i 24 graders värme och ett huvud som jag trodde skulle sprängas vilken sekund som helst, och cykla tillbaka.

Men det slutar ju självklart inte där. För när jag kommer till skolan så är den låst! Klockan har blivit så pass mycket att skolans alla dörrar låser sig. Men jag har turen att en lärare precis ska in i skolan för att kolla till sitt biologiprojekt inne på skolan, nämligen att föda upp kycklingar. Det ligger ett gäng ägg i någon slags ugn eller vad man ska kalla det och en av de hade kläckts under dagen. Så jag kom till slut in i skolan och hämtade bilden och cyklade sen tillbaka.

Det andra jag skulle vilja sätta under denna rubrik är hela mitt projektarbete. Varför har jag inte gjort mer grejer under hela året än vad jag gjorde? Den sista veckan har varit hel stressig. Men för ungefär 20 minuter sen skickade en mycket stolt Anna in sitt projektarbete, färdigt och fix! Detta ska jag fira med en dusch, fixa tvätten som hänger på tork, diska, gå och handla och sen få fredagsmys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0