Det är över nu

Idag gjorde jag det allra sista under gymnasietiden! Jag gjorde en redovisning, en diktanalys, i svenska b. Nu är allt klart och betygen sätts imorgon. Både läskigt och väldigt skönt! Jag vet i alla fall att jag lyckats skrapa ihop 14 mvg än så länge. Det är rätt stor skillnad mot mina 2 i högstadiet. Men jag är väldigt stolt över både mina betyg från högstadiet och de från gymnasiet. Jag kan inte ha gjort bättre än ifrån mig än vad jag gjort. Sen finns det ju alltid betyg man inte är nöjd med av andra anledningar, men det är oftast saker man själv inte kan påverka.

Just nu sitter jag och bara njuter av min fritid. Jag har verkligen ingenting kvar att göra i skolan, mer än att städa skåpet. Det är väl en del utvärderingar kvar, men det kan man ju fixa. När jag kom hem för ungefär 1 ½ timme sen blev jag helt tagen. Min första tanke var "Vad ska jag göra nu då?". Bara att den tanken kom upp är lite skrämmande. Jag är så van vid att sätta mig och plugga hemma att jag inte vet vad jag annars ska göra. En till lite skrämmande sak är att jag trycker ctrl+s varje gång jag skrivit något, även på internet. För er som inte vet så är det snabbkomandot för att spara i word. Det säger ganska mycket om vad jag gjort under de senaste veckorna, haha.

Om en liten stund ska jag, på min egen fina fritid, gå iväg och sola med My. Hur härligt är det inte  att veta att inget plugg ligger och väntar där hemma och att klockan tickar. Nu är det bara alla roliga saker kvar. Balen och studenten, HERE I COME!

(och ja, jag råkade trycka ctrl+s nu också)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0