Det är så orättvist

Sitter hemma hemma som jag numera brukar kalla det. Det blir ju så när man har två hem. Kallar ju även Filips lägenhet för hem. Så det här blir helt enkelt hemma hemma. Mormor har fått komma hem från sjukhuset så hon bor hos oss. Hon var helt enkelt för frisk för att få komma till ett korttidsboende. Bra det för då går det ju åt rätt håll. Så idag är jag lite mormor-vakt. Egentligen behöver man inte vara vakt längre, det är mer sällskap.

Åkte förbi McD på vägen hit för att köpa med mig lite mat. Hon har ju fått en så orättvis diet. Hon ska äta upp sig så hon ska äta så mycket fett som det bara går. Både bra och dåligt fett då. Förstå att äta så mycket fett utan att få dåligt samvete. Hon behöver liksom det fettet. Mycket orättvist. Så vi har suttit och ätit McD och kollat på tv.

Nu när solen skiner så är det ju bäst att passa på och gå ut och välkomna den. Mormor har redan vandrat ut så nu är det min tur.

Pussar och kramar i solskenet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0