Det bara rinner

För den som missat det så är vårat avlånga land på väg att blomma ut förtillfället. Det är något jag nu för tiden aldrig missar eftersom jag lyckats gå och bli pollenallergiker på senare dagar. Våren har alltid varit min favorit årstid, men nu har den faktiskt sjunkit i graderna lite.

Vårens innebörd har lite förändrat nu. Förr var det värme, blommor och skoinköp. Numera är det mer snorigt, kliande och ständig trötthet eftersom jag äter allergitabletter. Men det är ändå något speciellt med våren. När solen äntligen hittar fram igenom molnen och blommorna letar sig upp ur jorden. Det är så vackert.

Den här veckan skulle tydligen inte bli någe rolig alls för oss pollenallergiker, fick jag höra i morse. Tydligen ska det sätta igång ännu mer nu än vad det redan har gjort. Det är nog enda gången jag faktiskt kan säga att det kanske är lite tur att jag har så mycket plugg just nu. Då håller jag mig på andra sidan fönstret i alla fall.


Någon annan som också lider av allt pollen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0