Massakerhot mot skola i Örebro

När jag vaknade i morse och tittade på texttv drog denna rubrik till sig min uppmärksamhet direkt! Nu har det drabbat Örebro också, tänkte jag och började direkt undra vilken skola det handlade om. Så nu tänkte jag informera er andra som kanske inte redan vet.

Det var på ett, för allmänheten ännu okänt, chattforum som en person skrivit ut hotet. Polisen fick informationen via mejl på fredagsmorgonen och tillsammans med skolans ledning bestämde de sig för att utrymma lokalerna. Det var vid nio tiden som massakern skulle inträffat på Tullängsskolan i Örebro, men ännu har ingenting skett.

Personen skriver i sitt hot att han eller hon skulle hämnas. Den hittills okända hotaren skrev på forumet:
 
”…Jag har varit uppe inatt och plockat fram ammunition till min AK4:a. Jag har förberett dagen, jag har tre timmar på mig. Jag är 100 procent klar att hämnas vad dom har gjort mot mig…”

Artikeln finns att läsa på nyhetskanalen.se. Klicka här för att komma direkt till den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0