Hur funkar det egentligen?

Det börjar märkas att jag haft för lite och göra de senaste veckorna, för nu börjar tänkande spåra ur totalt, haha. Jag tänker helt enkelt för mycket. Idag slog mig tanken om uttrycken morgon, förmiddag, eftermiddag och kväll. När övergår de olika uttrycken till varandra? När blir morgon förmiddag och när blir eftermiddag kväll? Finns det några riktiga tidpunker för det egentligen?

Nu undrar ni säkert hur jag kom in på detta spår och det finns faktiskt en förklaring. Vår nya soffa var det sagt skulle komma idag på eftermiddagen. För mig är eftermiddagen mellan 14 och 18 någon gång. Ungefär vid 18 tiden anser jag det gå över till kväll. De ringde precis och sa att de kommer med soffan vid halv 8. Det är för mig helt klart kväll.



Vad tycker ni, finns det några speciella tidpunkter för de olika uttrycken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0