Allsång i Gränna

Min söndag blev en extremt lång, men också en extremt rolig dag! Tåget började rulla från Örebro kl 11:10 och jag var framme i Jönköping redan vid 13:59, för att vara exakt. Elisa och Ellen mötte upp mig när jag klev av tåget och Alexandra stod vid bilen och väntade på oss.

Fick äran att köra den 15 år gamla bilen som Elisas mamma så snällt lånat ut till oss för att kunna ta oss vidare till Gränna. Jag har nog aldrig varit så osams med en bil någonsin, men har nog inte heller haft så kul i en bil heller. Jag är ju rätt bortskämd när det gäller bilkörandet. Jag har ju bara kört väldigt nya bilar förut, så att sätta sig i en 15 år gammal bil var något helt nytt för mig. Men det hade sin charm. Som till exempel det fina konfetti regnet som ingick när man satte på fläkten, haha. Gud vad vi skrattade åt det!

Väl framme i Gränna, efter lite diskussioner om vägen i baksätet, gav Elisa förslaget att vi skulle ställa oss allra längst bort på parkeringen. Detta visade sig inte vara en så strålande idé som vi först tyckte. För när vi kliver ur bilen hör vi en mycket bekant röst ifrån scenen, som nu är en väldigt lång bit ifrån oss. Jo det var ju faktiskt så att Shirley hade sitt soundcheck just precis när vi kom dit. Men det skulle vi inte få se någonting av efter krångel med parkeringsavgifter och avspärrningar. För väl framme vid scenen satt det avspärrningar som gjorde att vi endast kunde se baksidan av den fina scenen. Så vi fick snällt sätta oss utanför och börja äta lunch.

. 

Efter några timmar med prat och skratt så fick vi äntligen komma in på området vid scenen! Eftersom vi just varit där i ett antal timmar så hade vi ju börjat lära känna personalen som var där, haha. Så de var jättesnälla och tog betalt och gav oss en stämpel innan alla andra så vi kunde springa in och ta de bästa platserna. Vet inte om det var vi eller dem som hade roligast åt våran taktik, haha. Efter ett "Klara, färdiga, gå, SPRING" ifrån dem så var vi iväg på två röda!

Väl inne på området fick vi jättebra platser och vi satte oss nöjda och glada ner. Rätt som det var kom ett bekant ansikte och gick förbi oss. Det var Ingela som tagit sig dit och som nu skulle gå iväg och köpa något att äta. Hon fick vara med oss resten av dagen eftersom hon inte hade någon med sig att dela denna dag med.



Efter ungefär en timme, som gick väldigt fort efter att ha suttit där i fyra timmar redan, satte allt igång och Shirley var först ut. Hon hade en jättefin klänning på sig, som jag tyvärr inte lyckades få någon bra bild på överhuvudtaget. Jag vet inte riktigt vad som hände, men för att inte klandra mig själv för mycket väljer jag att säga att det var en kombination av min darriga hand och Shirleys hopp och skutt på scenen.

Men jag fick så klart en ny chans att få fina bilder på denna underbara människa vid namn Shirley Clamp. Den chansen tog jag vara på och det resulterade i det här:

  

  

Efter en otroligt underhållande allsång med allt ifrån sång till komedi var det dags för Shirley och The Moniker, som också var där, att skriva lite autografer. Det var väldigt mycket folk som ville ha autografer och eftersom The Moniker satt före Shirley i kön så blev det ibland stopp och Shirley inte hade något att göra. Men inte var hon ledsen för det, då kunde hon passa på att äta lite polkagris och underhålla oss så länge, haha. 





Under signeringen kom även Petra, Shirleys körtjej, ut och vi pratade en stund med henne också. Vi hade pratat med henne tidigare under dagen och fått lite lägesrapporter. En super trevlig prick är hon och jag passade så klart på att ta ett kort med henne. 



Så helt plötsligt så var kön till signeringen slut och vi fick äntligen träffa Shirley! Efter en stunds prat tog vi även kort med henne. 



Eftersom vi den här gången var ett litet gäng som kom och kollade så föreslog Ellen att vi kunde ta en gruppbild. Mycket bra idé Ellen! Ingela bakom kameran lyckades riktigt bra till slut, haha. Tack Ingela! Inte lätt med en kamera man inte är van vid! 

Ett hjärtligt tack alla som gjorde den här dagen till ännu ett minne att bära med sig!
Puss och kram till er allihoppa! <3  


Kommentarer
Postat av: Ellen

Härliga bilder som vanligt!<3

Vi hade sjukt roligt den dagen!

Vill också att vi ska göra om detta:D

Det var Alexandras idé med att ta gruppbild med Shirley:P

Puss puss!<3

2011-08-03 @ 00:01:17
URL: http://sannashirleysonja.wordpress.com/
Postat av: Anna

SV: Det kanske var Alexandras idé, men det var du som sa det högt så att alla hörde :) <3

2011-08-03 @ 00:12:15
URL: http://annapee.blogg.se/
Postat av: Ingela

Ja tack för roligt sällskap! Dina bilder är fina och även det jag tog blev ju bra. Alltid lika kul att få träffa fina Shirley och Petra. Love to you all! <3

2011-08-03 @ 12:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0