Vad var namnet?

Så här in på småtimmarna sitter jag nu och letar namnförslag till en mycket god vän som snart ska prutta ut en liten bebis. Har varit hos henne nu under kvällen och vi har diskuterat allt ifrån sätesbjudning (när ett barn föds med rumpan först) till namnförslag, haha.

Det här med namn är verkligen inte lätt. Man vill inte att det ska vara för vanligt, men heller inte för ovanligt. Sen har man ju alltid namn som man verkligen inte kan tänka sig för att man förknippar det med något dåligt eller bara någon annan person.

Bara genom att försöka hjälpa till med namnförslag får mig att få lite lätt panik tills när väl jag får barn. Kommer ärligt talat 9 månader räcka för att jag ska komma på ett bra namn? Jag tror faktiskt inte det. Men en sak är säker, jag ska ta reda på könet på mitt barn. Det gör ju saken lite lättare i alla fall, men fortfarande inte lätt! Tur är också att det inte kommer bli några barn för min del än på ett tag. Jag har tid att fundera.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0