En händelserik dag

Idag har det hänt ganska mycket grejer. Jag tog en tur till mormor i lilla Arboga och shoppade lite kläder. Där blev jag helt plötsligt ett antal år äldre. Butiksbeträdet trodde att mormor var min mamma. Till en början tänkte jag att hon kanske tyckte att mormor såg ung ut, men efter kommentaren "Jaha, har du så gamla barnbarn" så gick det inte att drömma längre. Jag får väl skylla på att jag inte var sminkad eller något för att behålla lite självkänsla!

På vägen hem hände något väldigt obehagligt, två ggr om dessutom. Två trafikolyckor som var verkligen precis kraschade när jag kom fram. Den på motorvägen var verkligen allvarlig och det såg ut som att de som satt i den där stackars bilen satt väldigt fast. Massor med folk hade redan stannat och stod och pratade i telefonen så jag kände att jag skulle hjälpa till bäst av att bara åka därifrån. Jag hade bara stått och gråtit eller något över hela situationen. Usch vad jag hatar sånt där!

Nästan hemma hade en bil precis kört in i vägräcket och då stuttsat tillbaka (bra egenskap de där räckena har) och slagit i nästa räcke. Där hade dock resan tagit slut och ingen verkade ha skadats allvarligt. Alla kom ut ur bilarna och gick surt och hämtade varningstreangeln. Det var i alla fall en lättnad för mig. Kände mig ett tag som oledolyckan.

Väl hemma var det dags att rota fram det där passet som jag kom på i natt att det har gått ut. Åkte iväg till puttepolisen och fixade mig ett nytt. Så nu är inte den där sista minuten resan så långt bort! Har nämligen lyckats övertala en kär vän att haka på. Nu är det bara det där med vart man ska åka utan att rensa plånboken helt. Men jag hittade ju femhundring när jag städade häromdagen, inte fel alls!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0