Damdomar projektet

För andra året i rad har jag och min domarkollgea (och mycket goda vän) Pernilla varit iväg på damdomar projektet i innebandy. Som förra året samlades damdomare från hela Svergie i Karlstad. I år var vi fem par varav ett från Umeå, ett från Stockholm, ett från Småland och två här ifrån Örebro. Vi hade besök av många mycket bra föreläsare och alla, förutom jag och en skadad domare fick en varsin match att döma. Jag och Pernilla hade redan blivit observerade i år så vi skulle inte ha dömt något, men eftersom en domare var skadad fick Pernilla hoppa in och döma med den andra Örebrotjejen. Det skulle egentligen ha varit jag som dömt med henne eftersom hon och jag i alla fall dömt en match ihop i år, men eftersom jag varit sjuk hela förra veckan och det är DM nästa helg så ville jag inte riskera att göra förkylningen värre.

Det allra roligaste med damdomar projektet tycker jag ändå är att träffa alla andra damdomare. Man har så mycket gemensamt, inte bara att man är tjej, utan också innebandy intresset. Man kan dela med sig av så mycket erfarenheter, och eftersom alla domarpar är på olika nivåer så blir det ett mycket bra utbyte. Sen är det ju också tjejer som vi pratar om så det blir ju mycket mer prat också.

Sammanfattningsvis har vi haft en väldigt mycket mysig helg och träffat nya vänner! Synd att de man fick bäst kontakt med bor enda uppe i Umeå! Då är det tur att man har så mycket sociala medier att pratas vid via!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0