Allsång på Steninge slott

Nu ska jag ta mig tid att skriva om söndagens allsång på Steninge slott med Gabriel Forss och Shirley Clamp.

Allt började med att jag hämtade upp Linnéa på stationen, något senare än beräknat, men så är det alltid när man ska göra något med mig, haha. Men som vanligt var vi ute i god tid! Linnéa fick börja köra den första sträckan, den vi hittade helt enkelt. I Västerås stannade vi för att äta lite och sen var det min tur att köra.

Det var inte alls svårt att hitta, men det var verkligen mitt ute i ingenting. Super mysigt litet ställe! Vi kom fram vid tre tiden och gick då runt och kollade i den affär som var i samma byggnad som själva allsången skulle äga rum.

Det tog inte lång tid innan vi hörde Gabriel Forss stämma från övervåningen och vi gick upp för att titta. Där fanns ännu mer affär att titta på och det var verkligen hur mycket fina grejer som helst. Allt från glasskålar till utemöbler till blommor. Vi hittade en perfekt bänk att sitta på där vi hade full uppsikt på vad som hände.

Efter ungefär 30 minuter kom det ett bekant ansikte upp för trappen, nämligen Shirley själv. Vi pratade en snabbis innan hon gick och testade ljudet. Då anade jag ingenting om vad som skulle ske efter soundchecket. Det hade jag nog aldrig i min vildaste fantasi kunnat lista ut!

Jag hade, eftersom det just nu ser ut som att detta skulle bli sista gången vi sågs innan jag åker iväg till USA, skrivit ett litet brev till Shirley. Ett slags hej då brev kan man säga. Detta hade jag ingen tanke på att ge henne när vi stod och pratade innan, så när hon efteråt kom fram gav jag henne detta, varpå hon säger "Tänk att jag kanske har något till dig med", men världens leende på läpparna. Ur väskan rotar hon då fram ett paket och räcker över till mig! Jag har nog aldrig varit så förvånad och glad på samma gång! Shirley själv verkade också väldigt glad och hade inga planer på att gömma det! Du är för härlig Shirley! <3

I paket fick jag till slut fram, efter lite om och men, denna underbara tavla! Shirley hade en lång fin förklaring till allting och berättade att Vilja också hade varit med på ett litet hörn. 

 
Tack åter igen underbara Shirley! <3 Den står numera så fint på mitt nattduksbord!

Efter ganska mycket prat med både Shirley och härliga Gabriel Forss var det dags för dem att gå undan och äta lite och fixa till sig. För oss återstod bara att vänta.

Men tiden gick fort och allsången satte snart igång. Linnéa hade fixat platser längst fram vilket gjorde att jag fick mycket bra kort. Dessutom fick jag ju testa min nya kamera fullt ut så det blev en hel del kort.














Att sitta på första raden betyder även att man sitter i "riskzonen". Rätt som det är kan en mikrofon stickas under näsan och då är det bara och sjunga. Linnéa och jag blev ju så klart perfekta "offer" för detta och både Shirley och Gabriel var framme.

Jag måste faktiskt säga att denna allsång är den roligaste jag har varit på! Det brukar kunna bli en ganska tråkig stämningen efter ett tag på en allsång, då det lätt blir "så slår vi upp sida 2 och sjunger".. Det händer inte något mer spännande än att någon säger fel sida ungefär. Men under denna allsång fick Gabriel en hel publik att dansa till låten "Oh my god" som han valt ut som en allsång, bara för att nämna något som kanske inte vanligtvis tillhör en allsång. Att sen Shirley suttit och tittat på mig genom spegelbilden i fönstret var kanske bara tur att jag fick veta efteråt och inte under tiden!

Shirley själv var på underbart humör (som alltid) och bjöd på sig själv precis som vanligt. Hon höll låda och drog skämt som aldrig förr. Även om både jag och Linnéa hört många av skämten förut så tycker man fortfarande att de är lika roliga eftersom hon själv inte kan sluta skratta åt dem! Söta Shirley! Inte bara en fantastisk sångerska utan också en liten komiker!

Även denna allsång tog ju slut alldeles för fort och som vanligt blev ju jag och Linnéa kvar sist! Vi pratade med både Shirley och Gabriel och tog en hel del kort så att alla skulle bli nöjda. Det var mest Gabriel som styrde och ställde med sina bilder som han ville lägga ut på bloggen, och jag måste ju faktiskt erkänna att fotografen själv (Shirley) hade rätt, den bilden blev riktigt bra! Klicka här för att komma till hans blogg och kolla in resultatet!

Super tack ännu en gång Shirley, Gabriel och så klart Linnéa för en underbar dag med massa spännande händelser! Ni är fantastiska! <3 Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Ellen

Allti lika kul och få se på dina bilder!

Riktigt fina som alltid<3

Låter som ni har haft det super, vilket är väldigt ku och få läsa!:D

Puss!

2011-10-12 @ 21:59:40
URL: http://sannashirleysonja.wordpress.com/
Postat av: Linnéa

TACK själv finaste, så mysig och bra dag!! <3

2011-10-12 @ 22:00:39
Postat av: Ingela

Vilken drömdag! Tack Anna för att du delar med dig av den och vilka superfina bilder. Kram

2011-10-13 @ 09:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0