Upplärd av en två-åring

Idag har varit en riktigt bra dag, trots att Torsten (vår katt) väckte mig kl halv 4 i morse! Det gjorde i sin tur att jag, efter att ha somnat om en stund, faktiskt kom upp i tid denna morgon. Jag hann både duscha och äta frukost utan någon som helst stress.

Vi hade inte jättemånga barn på förskolan idag vilket gjorde att det blev en lugn dag. På eftermiddagen satt jag med några barn och titta på djur i en bok. Jag pekade på djur och de skulle berätta för mig hur de låter. Det fanns en mängd olika djur och inte bara de vanliga som hund, katt och häst. Barnen var jätteduktiga så jag bestämde mig för att testa vad de trodde att snigeln skulle säga. En av de lite yngre pojkarna, som precis fyllt två, berättade gladeligen att en snigel faktiskt säger "akta dig"! Tror det är någon som tagit till sig sången om den lilla snigeln, hahaha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0