Tre S på Liseberg

Filip och jag vaknade upp på hotellrummet vid 9 tiden och märkte redan då att regnet öste ner utanför fönstret. Det var ju inte riktigt vad vi hade räknat med, iaf inte jag. Så det blev en sväng på stan för att köpa en lite tjockare tröja till mig och titta runt lite i staden helt enkelt. Vi köpte också med oss lite mat och åt det på hotellrummet. Mycket bra idé Filip :) <3

Vid klockan 3 ungefär började vi gå till Liseberg för att möta Ellen där. Det var ingen kö alls in till Liseberg så vi kom snabbt fram till stora scenen där Ellen satt och åt. Där satt vi och pratade och hade trevligt och väntade på Alexandra och Elisa som var på väg i biiiilen. Haha, förlåt Elisa, men jag älskar din dialekt!

Efter en stund kom Elisa och Alexandra iaf och vi fick höra att de sett Shirley, Sonja och Sanna när de gick in så vi antog att de snart skulle dyka upp för lite soundcheck. Vilket de gjorde efter några få minuter. 

  


De krånglade och hade sig med ljudet. Det kändes som att killen som satt bakom knapparna inte riktigt hade full koll, om man säger så. Men det löste sig iaf tillslut. Alla tre verkade vara lite i sina egna världar, särskilt Sonja. Men Shirley fick iaf syn på mig och vinkade glatt.

Efter soundchecket var toalettbesök på schemat. Alla utom Elisa kände behovet så vi andra försvann. Jag hade lust att åka lite attraktioner också, så jag fick med mig Ellen upp till uppswinget medans Filip gick och tog sig en öl. Alla nöjda och glada helt enkelt, haha. Uppswinget var riktigt roligt. Jag som är ganska höjdrädd tyckte väl det var lite obehagligt ibland, men så himla kul! Måste åka den igen. Efter åkturen gick Ellen tillbaka till de andra och jag och Filip gick och åt lite och spelade på några lyckohjul. Vi vann ingenting som väntat, för vi har ju tur i kärlek och inte spel ;) <3

Konserten började klockan 8 med att Brandur sjöng 2 låtar. Han var jätteduktig men kändes väldigt nervös. Men han klarade det där galant :)


Sen kom de vi hade väntat så länge på, Shirley, Sonja och Sanna. De började prata redan innan de gick in på scenen vilket skapade total förvirring i publiken, haha. Alla letade efter vart de kunde ha gått och gömt sig. Men så dök de upp där på scenen, fina som alltid.


   


De är så härliga de tre. De bjuder verkligen på sig själva, särskilt Shirley. De skämtade om deras dialekter bland annat. Eller ja, Sanna och Sonja drog på rätt bra. Hade Shirley gjort det hade ingen fattat det roliga i det hela eftersom hon är där nereifrån, haha. Alla skulle sitta där och fråga sig "jaha, vad var det för kul med det här?" .

Som vanligt så bjöds det ju inte bara på sång utan också lite dans. Dancing queens som de är, haha. Kommer nog aldrig glömma deras dans under sommarturnén "Sommar sommar sommar" -07. Jag kan bara återigen säga, de är för härliga alltså <3


  


Shirley steppade, vilket hon är grym på. I samband med det kom humorn igång rätt rejält. Vet inte riktigt om de är bra på teater eller om sakerna verkligen kom spontant, men det lät iaf väldigt spontant. Det är ju Shirley liksom ;)


Shirley fick sina steppskor av Sonja som ni ser på bilden. Hon får hjälp av sin körtjej Petra, som btw är hur bra som helst, att få på sig skorna. Under tiden står tjejerna och pratar lite. Rätt som det är säger Shirley "Men hur ska det här gå?". Sanna och Sonja tittar på Shirley undrande och Shirley säger då "Vem ska hålla i dem?" och pekar på sina bröst, haha. Efter mycket skratt så frågar Sonja "Går det bra eller är de för små?" och menar ju då såklart skorna, men Shirley hade nog inte riktigt släppt bröstgrejen än och tittade förvånat tillbaka och fick då till svar att hon menade skorna. Shirley började då skratta och utbrast "Jag trodde du menade tuttarna först och de räcker och blir över kan jag ju säga". Tänk att jag inte är förvånad över att Shirley sa så, haha. Hon slutar aldrig förvåna alltså, haha. Så söt <3

Konserten gick på tok för snabbt och man önskar ju alltid att de kunde hålla på mycket mycket längre. Men även deras konserter har ju ett slut. Men innan jag vidare och berättar så vill jag bara visa Sannas skor som hon själv visade upp så stolt, haha.


Sanna, skorna var jättefina och jag kan fortfarande inte förstå hur man kan gå i de. Men som sagt, super tjusiga var de :) <3

Nästa anhalt, signeringen. Ja vad ska man säga om den. De var väl inspärrade kan man ju säga. Lite djurpark över det hela, haha. Vi ställde oss iaf snällt i kön och väntade som alla andra. Hade riktigt kul faktiskt. Det brukar kunna bli lite små långtråkigt när man står i kön, men vi hade massa folk att prata med och skrattade ganska mycket.

Väl framme hos Shirley hälsade hon så glatt på oss och signerade våra grejer vi hade med oss. Jag hade mina bilder som jag skrev ut för inte allt för länge sen med mig som hon gjorde ett litet avtryck på. Hon tyckte bilderna var jättefina. Även Sussie, som jobbar med tjejerna, tyckte om bilderna. Kul och få höra. Är själv väldigt nöjd med de faktiskt. 


Vi ställde oss sen för att vänta på Shirley, som hon sa, för att få ta lite kort. Under tiden stod vi och pratade och hade det trevligt. Rätt som det var kom en man fram till oss och frågade Ellen om hon var Ellen, haha. Alla blev nog lika förvånade att någon visste vem någon av oss var. Han presenterade sig sen som Sonjas pappa och vi blev bara mer och mer fövånade ju mer han sa. Han hade världens koll, särskilt på Ellen och Alexandra. Han var verkligen jättetrevlig och man förstår ju mer och mer vart Sonja fått sin omtänksamhet ifrån.


De signerade väldigt länge, men alla fick sin autograf. När de var klara hade liseberg redan stängt så stressen började ju bli total. Men Shirley kom iaf till oss och vi fick en varsin kram och jag fick ett kort med henne. Tack Elisa som var så snäll och tog kortet. Du som förstår dig på min kamera, haha. När vi hade tagit ett kort så såg Elisa att Shirley blundade på kortet och sa det lite försiktigt till Shirley som redan var påväg därifrån. Shirley skrek då rakt ut och kom tillbaka för att ta ett till kort, haha. Hon vill verkligen att bilderna ska bli bra så vi tog kort igen och hon blev nöjd och sa "Nu blundade jag fan inte!", haha. Vilket hon inte gjorde.



TACK Shirley, Sonja och Sanna för en super konsert som alltid!
Och tack alla andra som gjorde kvällen jättebra! 
Ni är alla guld värda! <3

Kommentarer
Postat av: Ellen

Tack, själv:D <3

2009-08-08 @ 18:11:00
URL: http://ellbri91.musicblogg.se
Postat av: alexandra

Tack själv, det var en underbar dag<3

2009-08-09 @ 00:44:14
URL: http://alexix.musicblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0